söndag 13 maj 2012

jag bloggar, alltså finns jag

dags att blogga lite kanske, inte för att det hänt så mycket, vi lullar mest bara på i ett behagligt tempo.

ett försök att öka självhushållningen av mat under vintern. vintersquash av olika sorter, perfekt då de kan hålla hur länge som helst i rumstemperatur! återkommer förhoppningsvis till dem i positiva inlägg senare.

mycket skönt slappande i kuvösen

små projekt och lagom kaos

hälsade på vänner som nyss köpt ett hus här på ön

F lyckades få med sig en leksak för en gång skull och var lite road ett tag i det omöblerade huset

okej då, här kommer bildbevis på sötnosarna. det är första kullen. Inez som jag skrev om i förra inlägget slarvade ut alla sina ungar som frös ihjäl. Nu är hon omparad och jag ger henne 2 chanser till..

åh, precis den här färgen har jag varit sugen på, men ingen skall sparas här. Dock är alla fem sötnosarna till salu!!!

2 kommentarer:

  1. Vilka urgulliga kaninungar och vad härligt att odla även för vinterbehoven! Vi har en balkong som jag i år ska försöka hålla grön och ätbar, men inget större än tomat och gurka än så länge... :)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit så fokuserad på vintern att jag nästan.. glömt bort det andra ;) Lycka till!

    SvaraRadera