lördag 28 januari 2012

Vad ska man egentligen med alla saker till?

Packandet fortsätter.
Det är ju alltid lite speciellt att flyttpacka. På väg mot något nytt.
Detta är tionde gången jag flyttar sedan jag jag packade ihop från min mor. Kanske sista gången? jag tror absolut att jag kan bo där, för alltid. Men jag kan också se möjligheter till nya vägar i framtiden, i alla fall nu.

Det är lite annorlunda packande, det mesta packas ned för att lagras i sisådär tre år. Visst skulle man kunna tänka sig att det man klarar sig utan i tre år borde man kunna göra sig av med. Men. Om vi lyckas bygga klart vill jag inte köpa en massa nya grejer. då ligger de där fina ärvda tekopparna och glasen från mormor och väntar på oss i en låda. boken om hemkonservering. en söt kaffeservis.
Som en sporre att bli klara, en längtan att få packa upp och ställa i ordning i fina hyllor. Inget Fengshui alls.

stulen. förlåt
Under tiden provar vi något annat. Bilden ovan illustrerar ganska bra hur jag fantiserar om de tillfälliga åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar