torsdag 8 december 2011

det stormar på havet

jag hoppas att S kommer hem från jobbet i kväll. Han ska inte var hemma förens halv nio men nu har stormen kommit i gång igen. Tråkiga tankar om att han blir ute på ön hela helgen.. Det är ju inte direkt planen.
Jag fortsätter på temat havet. När jag var i fiskaffären häromdagen köpte jag inte bara min sista "ful lax" utan fick också med lite strömming. Helt okej och mycket billigare. Jag hade i baktankarna något otroligt gott från Italien. Jag fixade ihop strömmingen enligt detta recept, men la till lite rivet citronskal från en ekologisk citron. Helst tycker jag denna marinerade strömming skall ätas i hop med ett gott vitt surdegsbröd. det kan bli himmelrike med lite sallad och smör. Förutom strömmingen har vi i dag och i går mest ätit pumpa, eller hellre vintersquash. Var och hälsade på mitt jobb jag ska ha fram tills karriären sätter igång. Därifrån fick jag med mig en rejäl, nej typ 10 måltider hem! evigt tacksam är jag. och gott blev det! (skala JOBBIGT, men sedan skär i bitar in i ugn med lök vitlök smör olivolja salt och peppar lite timjan lite chili rosta och mixa sedan till mos eller späd till soppa. smaka av. går att ha inlagd strömming till men det är inte optimalt.

Och. Skriv under här <

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar