fredag 26 augusti 2011

kaninstek redan?

Vaknade tidigt en morgon för ett tag sedan. En hund stod och skällde utanför. Det tog en jädrans tid innan jag fattade men sedan flög jag upp ur sängen. Men båda mina var inne. Ute vid en av kaninburarna stod en Rottweilerhane och skrämde livet ur en av honorna. Borde egentligen ha tänkt lite extra men jag gick runt så jag fick kontakt med hunden framifrån, då kom han så snällt fram till mig. Jag tog den på promenad runt byn i hopp om att ägaren skulle dyka upp. Och det gjorde han. Men mer skäll borde han ha fått av mig. Kaninen Inez är helt svajig fortfarande! Hon äter och är fin och gullig men hon måste ha sprungit in i nätet och slagit sig. Vi får avvakta lite till, hon verkar inte ha ont. Pratade med en veterinär, 665 för undersökning och 2000 för röntgen. phu då faller ju hela hushållningsgrejen. Eftersom det inte verkar handla om någon märklig sjukdom som borde kollas upp för avelsarbetet skull så får det vara. Men jag hoppas vi slipper slakta henne. Hon var ju inte planerad för någon gryta, inte ännu på några år i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar