tisdag 16 november 2010

om mat

Var i går och lyssnade till Mats-Eric, han som skrivit hemlige kocken bla. Det var väl inget nytt för mig egentligen men det var en bra föreläsning och bra att bli lite mer peppad. Och inse att jag måste ta tag i min svaga punkt i det hela. Kyckling. hittills har jag blundat, det är ju så enkelt. lixom. men nu jäklar får det vara nog så nu är mina alternativ, fixa egna hönor igen  (ja som sagt så är det  ju det vi letar efter. en plats där vi kan leva.) alternativ två är att hitta vettigt uppföda kycklingar. Enklast verkar ju vara Bosarps kycklingar, de ska nog inte vara helt omöjligt att få tag på.

Menmen man måste ju inte äta kyckling.


helst vill jag ju fixa maten själv. ännu har vi kvar lite kål i rabatten och vintersallaten växer fint. och purjo har vi massor av. fast jag försöker låta bli dem tänkte att dom kunde få blomma fint nästa sommar. egentligen ska vi ju inte bo kvar nästa sommar. hoppas jag. Men idag har vi fått nya tapeter i sovrummet och hallen. Nu sover vi rosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar